|
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Esa Unggul
Kampus Emas UEU - Jakarta Barat
|
Phone |
: |
021-5674223, ext 282 |
Fax |
: |
|
E-mail |
: |
[email protected] |
Website |
: |
http://library.esaunggul.ac.id
|
Support (Customer Service) :
|
[email protected] |
|
|
Welcome..guys!
|
Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
|
LIVE SUPPORT
Astrid Chrisafi
|
! ATTENTION !
To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently
Still Confuse?
Please read our User Guide
|
|
UEU » Journal » Planologi Posted by [email protected] at 18/01/2021 17:42:58 • 384 Views
STRATEGI PENGEMBANGAN PASAR ANTIK-KOPER JAKARTACreated by :
Shintya Nurgita ( none ) Laili Fuji Widyawati
Subject: | BARANG ANTIK PASAR | Alt. Subject : | ANTIQUE-SUITCASE MARKET | Keyword: | KOPER JAKARTA |
Description:
Pasar Antik-Koper Jakarta merupakan salah satu pasar tradisional yang berada di wilayah
Kecamatan Menteng, Jakarta Pusat yang hanya menjual barang antik dan tas/koper. Pasar tersebut
merupakan pasar tradisional yang bersifat segmented. Bila dilihat dari perkembangannya Pasar
Antik-Koper Jakarta memiliki suatu kelebihan yang potensial untuk dikembangkan ke sektor
perdagangan maupun sektor pariwisata. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui
karakteristik pasar, untuk mengetahui pola distribusi penyediaan barang dan pemasaran serta untuk
mengetahui strategi pengembangan pasar yang tepat untuk dilakukan di Pasar Antik-Koper Jakarta.
Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode mix methods serta menggunakan alat
analisis SWOT untuk menentukan strategi pengembangan yang akan dilakukan di Pasar AntikKoper
Jakarta. Hasil dari penelitian ini adalah Pasar Antik-Koper Jakarta memiliki karakteristik
yang berbeda dengan pasar lainnya, hal tersebut dapat dilihat dari karakteristik barang dagangan
yang dijual, karakteristik pedagang; serta karakteristik pembeli yang dominan berasal dari kalangan
menengah ke atas dan memiliki ketertarikan atau kecintaan terhadap barang-barang antik sedangkan
pada pola distribusi dan pemasaran teridentifikasi bahwa terdapat 4 pola distribusi barang antik dan
3 pola distribusi tas/koper kemudian untuk strategi pengembangan yang dilakukan adalah dengan
menggunakan konsep pengembangan melalui community needs and value dan menjadikan pasar
tersebut sebagai pusat penjualan barang antik dan tas/koper di wilayah Provinsi DKI Jakarta yang
akan berdampak pada kegiatan di sektor perdagangan dan pariwisata.
Alt. Description
Jakarta Antik-Koper Market is one of the traditional markets in the Menteng Subdistrict area,
Central Jakarta, which only sells antiques and bags / luggage. This market is a segmented
traditional market. When viewed from its development, the Antik-Koper Jakarta Market has an
advantage that has the potential to be developed into the trade and tourism sectors. The purpose of
this study is to find out the characteristics of the market, to find out the distribution patterns of the
supply of goods and marketing and to find out the right market development strategies to be carried
out at the Antik-Koper Market in Jakarta. The method used in this study is the mix methods method
and uses a SWOT analysis tool to determine the development strategy that will be carried out at the
Antik-Koper Market in Jakarta. The results of this study are the Antik-Koper Jakarta Market has
different characteristics from other markets, it can be seen from the characteristics of the
merchandise sold, the characteristics of traders; and the characteristics of the dominant buyers
come from the upper middle class and have an interest or love for antiques while in the distribution
and marketing patterns it is identified that there are 4 patterns of distribution of antiques and 3
patterns of distribution of bags / luggage then for the development strategy carried out by using the
concept of development through community needs and value and making the market a center for
selling antiques and bags / luggage in the DKI Jakarta Province which will have an impact on
activities in the trade and tourism sector.
Date Create | : | 18/01/2021 | Type | : | Text | Format | : | pdf | Language | : | Indonesian | Identifier | : | UEU-Journal-11_0658 | Collection ID | : | 11_0658 |
Source : Jurnal Planesa Volume 8, Nomor 2 November 2017
Relation Collection: Civitas Akademika Universitas Esa Unggul
Coverage : Fakultas Teknik
Rights : @2021 Perpustakaan Universitas Esa Unggul
Publication URL : https://digilib.esaunggul.ac.id/strategi-pengembangan-pasar-antikkoper-jakarta-17891.html
[ Free Download - Free for All ]
...No Files...
[ FullText Content - Please, register first ]
...No Files...
10 Similar Document...
No similar subject found !
10 Related Document...
No related subject found !
|
POLLINGBagaimana pendapat Anda tentang repository kami ?
Visitors Today : 6
Total Visitor : 1970030
Hits Today : 73042
Total Hits : 155048991
Visitors Online: 1
Calculated since 16 May 2012
You are connected from 172.17.121.29 using Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected])
|