EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Esa Unggul


Kampus Emas UEU - Jakarta Barat

Phone : 021-5674223, ext 282
Fax :
E-mail : [email protected]
Website : http://library.esaunggul.ac.id

Support (Customer Service) :
[email protected]








Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Astrid Chrisafi




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UEU » Journal » Planologi
Posted by [email protected] at 18/01/2021 17:42:58  •  360 Views


STRATEGI PENGEMBANGAN PASAR ANTIK-KOPER JAKARTA

Created by :
Shintya Nurgita ( none )
Laili Fuji Widyawati



SubjectBARANG ANTIK
PASAR
Alt. Subject ANTIQUE-SUITCASE MARKET
KeywordKOPER
JAKARTA

Description:

Pasar Antik-Koper Jakarta merupakan salah satu pasar tradisional yang berada di wilayah Kecamatan Menteng, Jakarta Pusat yang hanya menjual barang antik dan tas/koper. Pasar tersebut merupakan pasar tradisional yang bersifat segmented. Bila dilihat dari perkembangannya Pasar Antik-Koper Jakarta memiliki suatu kelebihan yang potensial untuk dikembangkan ke sektor perdagangan maupun sektor pariwisata. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui karakteristik pasar, untuk mengetahui pola distribusi penyediaan barang dan pemasaran serta untuk mengetahui strategi pengembangan pasar yang tepat untuk dilakukan di Pasar Antik-Koper Jakarta. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode mix methods serta menggunakan alat analisis SWOT untuk menentukan strategi pengembangan yang akan dilakukan di Pasar AntikKoper Jakarta. Hasil dari penelitian ini adalah Pasar Antik-Koper Jakarta memiliki karakteristik yang berbeda dengan pasar lainnya, hal tersebut dapat dilihat dari karakteristik barang dagangan yang dijual, karakteristik pedagang; serta karakteristik pembeli yang dominan berasal dari kalangan menengah ke atas dan memiliki ketertarikan atau kecintaan terhadap barang-barang antik sedangkan pada pola distribusi dan pemasaran teridentifikasi bahwa terdapat 4 pola distribusi barang antik dan 3 pola distribusi tas/koper kemudian untuk strategi pengembangan yang dilakukan adalah dengan menggunakan konsep pengembangan melalui community needs and value dan menjadikan pasar tersebut sebagai pusat penjualan barang antik dan tas/koper di wilayah Provinsi DKI Jakarta yang akan berdampak pada kegiatan di sektor perdagangan dan pariwisata.


Alt. Description

Jakarta Antik-Koper Market is one of the traditional markets in the Menteng Subdistrict area, Central Jakarta, which only sells antiques and bags / luggage. This market is a segmented traditional market. When viewed from its development, the Antik-Koper Jakarta Market has an advantage that has the potential to be developed into the trade and tourism sectors. The purpose of this study is to find out the characteristics of the market, to find out the distribution patterns of the supply of goods and marketing and to find out the right market development strategies to be carried out at the Antik-Koper Market in Jakarta. The method used in this study is the mix methods method and uses a SWOT analysis tool to determine the development strategy that will be carried out at the Antik-Koper Market in Jakarta. The results of this study are the Antik-Koper Jakarta Market has different characteristics from other markets, it can be seen from the characteristics of the merchandise sold, the characteristics of traders; and the characteristics of the dominant buyers come from the upper middle class and have an interest or love for antiques while in the distribution and marketing patterns it is identified that there are 4 patterns of distribution of antiques and 3 patterns of distribution of bags / luggage then for the development strategy carried out by using the concept of development through community needs and value and making the market a center for selling antiques and bags / luggage in the DKI Jakarta Province which will have an impact on activities in the trade and tourism sector.

Date Create:18/01/2021
Type:Text
Format:pdf
Language:Indonesian
Identifier:UEU-Journal-11_0658
Collection ID:11_0658


Source :
Jurnal Planesa Volume 8, Nomor 2 November 2017

Relation Collection:
Civitas Akademika Universitas Esa Unggul

Coverage :
Fakultas Teknik

Rights :
@2021 Perpustakaan Universitas Esa Unggul


Publication URL :
https://digilib.esaunggul.ac.id/strategi-pengembangan-pasar-antikkoper-jakarta-17891.html




[ Free Download - Free for All ]

...No Files...

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...

 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...

     No related subject found !




HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

JAKARTA , KOPER



POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




141029195


Visitors Today : 1
Total Visitor : 1969228

Hits Today : 22135
Total Hits : 141029195

Visitors Online: 1


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 172.17.121.29
using Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected])


UEU Digital Repository Feeds


Copyright © UEU Library 2012 - 2024 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan