|
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Esa Unggul
Kampus Emas UEU - Jakarta Barat
|
Phone |
: |
021-5674223, ext 282 |
Fax |
: |
|
E-mail |
: |
[email protected] |
Website |
: |
http://library.esaunggul.ac.id
|
Support (Customer Service) :
|
[email protected] |
|
|
Welcome..guys!
|
Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
|
LIVE SUPPORT
Astrid Chrisafi
|
! ATTENTION !
To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently
Still Confuse?
Please read our User Guide
|
|
UEU » Scientific Articles » PGSD Posted by [email protected] at 20/09/2021 23:30:57 • 812 Views
KOMPETENSI PEDAGOGIK MELALUI KEMAMPUAN BERKOMUNIKASI SECARA EFEKTIF, EMPATIK DAN SANTUN DENGAN PESERTA DIDIKCreated by :
Dwiana Paramita ( 20181101110 ) Jeniffer ; Natasya Tambunan ; Ratu Lulu Siti Hafsyah ; Harlinda Syofyan ; Ratnawati Susanto
Subject: | KOMPETENSI PEDAGOGIK GURU | Alt. Subject : | COMMUNICATION TEACHER LEARNING STUDENT | Keyword: | KOMUNIKASI MOTIVASI BELAJAR |
Description:
Kompetensi Pedagogik merupakan sebuah ilmu mendidik yang mengajarkan guru untuk mendidik
siswa sebaik baiknya, dan seorang guru harus memilikinya. Komunikasi merupakan salah satu dari
sekian banyak kompetensi pedagogik. Komunikasi adalah suatu proses yang dilakukan seseorang atau
beberapa orang ketika menyampaikan informasi. Komunikasi pendidik dengan peserta didik memiliki
peran penting dalam pengajaran dan proses pembelajaran, oleh karena itu kemampuan berkomunikasi
menjadi salah satu kompetensi yang harus dimiliki oleh seorang pendidik. Seorang pendidik harus
menguasai kemampuan komunikasi yang baik agar proses pembelajaran berlangsung dengan efektif.
kurangnya komunikasi guru dapat mengakibatkan kurangnya pemahaman peserta didik terhadapat
materi pelajaran yang disampaikan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengkaji, mengetahui,
mendeskripsikan dan menjelaskan bagaimana kemampuan berkomunikasi guru dalam meningkatkan
motivasi belajar siswa serta untuk mengetahui ada tidaknya pengaruh kemampuan komunikasi guru
terhadap kepuasan belajar siswa. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif menggunakan
metode analisis deskriptif dengan menyebarkan survei melalui bantuan aplikasi gogle form dimana
aplikasi ini berguna untuk menyebarkan kuisioner secara cepat dan luas melalui link yang dibagikan
kepada subjek penelitian. Dari hasil penelitian diperoleh kesimpulan bahwa kemampuan guru dalam
mengembangkan sikap positif dalam kegiatan pembelajaran masih terdapat guru yang kurang peka
untuk memberikan penghargaan yang tepat atas keberhasilan yang dilakukan oleh siswa dan masih ada
guru yang dianggap bersikap seolah membeda-bedakan siswa dengan siswa yang lain, sedangkan
kemampuan guru untuk bersikap luwes dan terbuka dalam kegiatan pembelajaran kurang diterapkan
sehingga para siswa kurang mengerti materi yang diajarkan, serta perlu peningkatan kemampuan guru
untuk tampil bergairah dan bersungguh-sungguh dalam kegiatan pembelajaran.
Alt. Description
Pedagogic Competence is an educational science that teaches teachers to educate students as well as
well, and a teacher must have. Communication is one of the many pedagogic competencies.
Communication is a process carried out by a person or persons when conveying information. Educator
communication with students has an important role in preparing and the learning process, therefore
communication skills are one of the competencies that an educator must possess. An educator must
master good communication applications so that the learning process takes place effectively. Teacher
communication can lead to students understanding of the subject matter delivered. The purpose of this
study is to examine, see, describe and explain how the teacher s communication skills increase student
motivation and to see that there is no effect of teacher communication skills on student learning
satisfaction. This study uses a quantitative approach using descriptive analysis methods with analysis
through the help of the Google application where this application is useful for analyzing questionnaires
quickly and widely via a link that is brought to the research subject. From the research results obtained
that the ability of teachers to develop positive attitudes in learning activities there are still teachers who
are less sensitive to give proper appreciation for the beliefs made by students and there are still teachers
who seem to differentiate students from other students, while the ability of teachers to prove flexible
and open in learning activities that are not applied so that students do not understand the material
being taught, as well as an increase in the increase in the ability of teachers to appear passionate and
earnest in learning activities.
Date Create | : | 20/09/2021 | Type | : | Text | Format | : | pdf | Language | : | Indonesian | Identifier | : | UEU-Article-5_0802 | Collection ID | : | 5_0802 |
Source : Tulisan Ilmiah
Relation Collection: Civitas Akademika Universitas Esa Unggul
Coverage : Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Rights : @02021 Perpustakaan Universitas Esa Unggul
Publication URL : https://digilib.esaunggul.ac.id/kompetensi-pedagogik-melalui-kemampuan-berkomunikasi-secara-efektif-empatik-dan-santun-dengan-peserta-didik-21920.html
[ Free Download - Free for All ]
- UEU-Article-21920-5_0802.pdf - 567 KB
[ FullText Content - Please, register first ]
...No Files...
10 Similar Document...
No similar subject found !
10 Related Document...
No related subject found !
|
POLLINGBagaimana pendapat Anda tentang repository kami ?
Visitors Today : 3
Total Visitor : 1970111
Hits Today : 47231
Total Hits : 157295688
Visitors Online: 1
Calculated since 16 May 2012
You are connected from 172.17.121.29 using Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected])
|