EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Esa Unggul


Kampus Emas UEU - Jakarta Barat

Phone : 021-5674223, ext 282
Fax :
E-mail : [email protected]
Website : http://library.esaunggul.ac.id

Support (Customer Service) :
[email protected]








Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Astrid Chrisafi




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UEU » Journal » Kesehatan Masyarakat
Posted by [email protected] at 16/02/2021 22:45:06  •  279 Views


UPAYA SENAM DIABETES UNTUK PENDERITA DM TIPE II DI PUSKESMAS PONDOK RANGGON I JAKARTA TIMUR

Created by :
Nayla Kamilia Fithri ( none )



SubjectSENAM
ORANGTUA
Alt. Subject GYMNASTIC
DIABETES
KeywordLANSIA

Description:

Diabetes Militus merupakan penyakit tidak menular yang jumlahnya terus meningkat dari tahun ketahun. Salah satu kawasan dengan kejadian hipertensi dan diabetes yang tinggi adalah penduduk Pondok Ranggon Jakarta Timur. Dimana dalam penatalsanaannya hanya diberikan obat oleh pihak puskesmas. Untuk itu kami berencana untuk memberikan usulan program berupa kegiatan senam hipertensi dan diabetes, kegiatan ini dapat menstabilkan gula darah dan tekanan darah bagi penderiat DM dan hipertensi. Kita ketahui bahwa pemberian obat untuk penatalaksanaan hipertensi dan diabetes mempunyai efek samping yang akan dihadapi, sedangkan senam yang dilakukan secara rutin tidak akan menimbulkan efek samping apapun. Untuk itu kami, mengajak mitra 1 yaitu para kader posyandu dan mitra 2 yaitu penderita hipertensi dan penderita diabetes militus untuk melakukan suatu program yang dinamakan senam sehat. Dimana permasalahan yang terjadi adalah posyandu yang dibentuk oleh para kader dapat bermanfaat untuk meningkatkan kualitas kesehatan, terutama bagi para penderita hipertensi dan diabetes. Karena 2 masalah tersebut merupakan masalah urgent yang harus ditangani yang ada Di Pondok Ranggon Jakarta Timur, Tangerang. Kegiatan yang dilakukan adalah pemberian edukasi dan pelatihan senam kepada para kader posyandu, dan mengaplikasikan program senam kepada masyarakat yang menderita diabetes militus. Dalam pelaksanaan senam, akan dilakukan pemeriksaan kesehatan sebelum dan sesudah senam untuk melihat perubahan kadar gula darah dan tekanan darah. Selain pemberian pelatihan bagi kader, masyarakat juga diberikan penyuluhan bagaimana menjaga kesehatan agar tetap stabil tekanan darah dan gula darahnya. Target dari pengabdian ini adalah meningkatkan kualifikasi para kader dalam menjaga kesehatan masyarakat dengan adanya pelatihan dan dalam memanajemen suatu kegiatan agar berjalan secara kontinue, dan juga meningkatkan kualitas hidup dari penderita diabetes militus dan hipertensi dengan stabilnya tekanan darah dan gula darah. Selain itu dapat memberikan peningkatan pengetahuan bagi mitra dalam menjaga kesehatan dan menghadapi permasalahan yang ada.Luaran hasil program ini akan dipublikasikan pada jurnal nasional dan prosiding internasional dan media masa.


Alt. Description

Diabetes Militus increases the disease does not change depending on continuously from year to year. One area with a high incidence of hypertension and diabetes is the resident of Kohod Village. Where in the administration only drugs were given by the public health center. For this reason, we plan to provide programs in the form of hypertension and diabetes exercise activities, these activities can stabilize blood sugar and blood pressure for DM and hypertension sufferers. We know that administering drugs for the management of hypertension and diabetes has side effects that will be there, while regular exercise will not cause any side effects. For this reason, we invite partner 1, namely integrated healthcare center cadres and partner 2, namely people with hypertension and diabetes mellitus sufferers to carry out a program called healthy exercise. Where the problem occurs is a posyandu formed by cadres which can be useful for improving the quality of health, especially for people with hypertension and diabetes. Because these 2 problems are urgent problems that must be taken care of in Kohod Village, Tangerang. Activities carried out include presenting education and exercise training to posyandu cadres, and applying exercise programs to people suffering from diabetes mellitus. In the implementation of gymnastics, health checks will be carried out before and after exercise to see changes in blood sugar and blood pressure levels. Apart from providing training for cadres, the community was also given counseling on how to maintain health in order to keep blood pressure and blood sugar stable. The target of this service is to improve the qualifications of cadres in public health surveillance with training and in managing an activity so that it runs continuously, and also to improve the quality of life of people with diabetes mellitus and hypertension with stable blood pressure and blood sugar. In addition, it provides increased knowledge for partners in maintaining health and dealing with existing problems. The output of this program will be published in national journals and international proceedings and the mass media.

Date Create:16/02/2021
Type:Text
Format:pdf
Language:Indonesian
Identifier:UEU-Journal-11_0840
Collection ID:11_0840


Source :
Jurnal Abdimas Volume 7 Nomor 2, Januari 2021

Relation Collection:
Civitas Akademika Universitas Esa Unggul

Coverage :
Fakultas Ilmu-Ilmu Kesehatan

Rights :
@2021 Perpustakaan Universitas Esa Unggul


Publication URL :
https://digilib.esaunggul.ac.id/upaya-senam-diabetes-untuk-penderita-dm-tipe-ii-di-puskesmas-pondok-ranggon-i-jakarta-timur-18262.html




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UEU-Journal-18262-11_0840.pdf - 595 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...

 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

LANSIA



POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




141208775


Visitors Today : 1
Total Visitor : 1969229

Hits Today : 58372
Total Hits : 141208775

Visitors Online: 1


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 172.17.121.29
using Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected])


UEU Digital Repository Feeds


Copyright © UEU Library 2012 - 2024 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan