EMAIL: PASSWORD:
Front Office
UPT. PERPUSTAKAAN
Universitas Esa Unggul


Kampus Emas UEU - Jakarta Barat

Phone : 021-5674223, ext 282
Fax :
E-mail : [email protected]
Website : http://library.esaunggul.ac.id

Support (Customer Service) :
[email protected]








Welcome..guys!

Have a problem with your access?
Please, contact our technical support below:
LIVE SUPPORT


Astrid Chrisafi




! ATTENTION !

To facilitate the activation process, please fill out the member application form correctly and completely
Registration activation of our members will process up to max 24 hours (confirm by email). Please wait patiently

Still Confuse?
Please read our User Guide

Keyword
Mode
Expanded Search (for Free text search only)
 

UEU » Scientific Articles » PGSD
Posted by [email protected] at 20/09/2021 23:38:13  •  598 Views


PENGEMBANGAN KOMPETENSI PEDAGOGIK BERBASIS KOMUNIKASI INSTRUKSIONAL DALAM PEMBELAJARAN E-LEARNING TINGKAT SEKOLAH DASAR

Created by :
Maya Afriana Siswanto ( 20181101042 )
Jilah Safitri ; Hercahyo Adhon Pribadi ; Farizqon Faturrahman ; Ratnawati Susanto



SubjectKOMPETENSI
PEDAGOGIK
Alt. Subject INSTRUCTIONAL COMMUNICATION
E-LEARNING
KeywordKOMUNIKASI
KOMPETENSI
GURU

Description:

Proses pembelajaran yang menyenangkan dan beragam membuat peserta didik lebih antusias dalam mengikuti proses pembelajaran, pada kemampuan kompetensi pedagogik merupakan langkah awal yang perlu dimiliki oleh guru. Keberhasilan peran dan tugas guru adalah pada seberapa besar kemampuan guru untuk melakukan upaya perbaikan terhadap keseluruhan dalam pembelajaran. Proses pembelajaran yang dilakukan dalam interaksi sosialnya, hubungan sosial sangat ditentukan oleh seberapa efektifnya sebuah komunikasi instruksional yang berpola. Komunikasi merupakan aktivitas yang terjadi dalam hidup manusia sebagai mahluk individu dan sekaligus sebagai mahluk sosial. Komunikasi yang tidak baik dan tidak kondusif akan menyebabkan kegagalan dalam menyampaikan ide, gagasan, maupun pesan. Komunikasi yang tidak baik juga menyebabkan rusaknya sebuah hubungan. Oleh karena itu, komunikasi instruksional dapat menjadi sebuah pola struktur yang menjadi sarana pembelajaran dan hubungan pedagogik guru dengan peserta didik. Pembelajaran e-learning merupakan salah satu alternatif yang bisa kita lakukan untuk mengatasi masalah tersebut dengan adanya sebuah komunikasi yang instruksional proses pembelajaran e-learning dapat berjalan secara baik antara guru dengan murid. Tujuan dari makalah ini adalah untuk mengembangkan kompetensi pedagogik guru berbasis komunikasi instruksional dalam pembelajaran e-learning pada tingkat sekolah dasar. Pendekatan yang digunakan dalam makalah ini adalah pendekatan kualitatif dengan metode analisis konsep.


Alt. Description

The learning process is fun and varied to make students more enthusiastic in participating in the learning process, the ability of pedagogical competences is the first step that the teacher needs to have. The success of the teacher s role and assignment is how much the teacher s ability to make improvements to the overall learning process. The learning process carried out in social interactions, social relations is very much determined by how effective a patterned instructional communication is. Communication is an activity that occurs in human life as an individual being as well as a social being. Communication that is not good and is not conducive will cause failure to convey ideas, ideas, and messages. Poor communication also causes breakdown in a relationship. Therefore, instructional communication can become a structural pattern that becomes a means of learning and a pedagogical relationship between teachers and students. E-learning learning is an alternative that we can do to overcome this problem with the existence of an instructional communication that e-learning learning process can run well between teachers and students. The purpose of this paper is to develop teacher pedagogical competences based on instructional communication in e-learning learning at the primary school level. The approach used in this paper is a qualitative approach with concept analysis methods.

Date Create:20/09/2021
Type:Text
Format:pdf
Language:Indonesian
Identifier:UEU-Article-5_0803
Collection ID:5_0803


Source :
Tulisan Ilmiah

Relation Collection:
Civitas Akademika Universitas Esa Unggul

Coverage :
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan

Rights :
@2021 Perpustakaan Universitas Esa Unggul


Publication URL :
https://digilib.esaunggul.ac.id/pengembangan-kompetensi-pedagogik-berbasis-komunikasi-instruksional-dalam-pembelajaran-elearning-tingkat-sekolah-dasar-21921.html




[ Free Download - Free for All ]

  1.  UEU-Article-21921-5_0803.pdf - 2303 KB

[ FullText Content - Please, register first ]

...No Files...

 10 Similar Document...

     No similar subject found !

 10 Related Document...






HELP US !
You can help us to define the exact keyword for this document by clicking the link below :

GURU , KOMPETENSI , KOMUNIKASI



POLLING

Bagaimana pendapat Anda tentang repository kami ?

Bagus Sekali
Baik
Biasa
Jelek
Mengecewakan




154448309


Visitors Today : 3
Total Visitor : 1970001

Hits Today : 31981
Total Hits : 154448309

Visitors Online: 1


Calculated since
16 May 2012

You are connected from 172.17.121.29
using Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected])


UEU Digital Repository Feeds


Copyright © UEU Library 2012 - 2024 - All rights reserved.
Dublin Core Metadata Initiative and OpenArchives Compatible
Developed by Hassan